Založ si blog

Neexistuje jediný vedecký dôkaz o účinnosti homeopatie, no ani o existencii Boha!

Dal som si ďalšiu dávku Meditonsinu a dočítal komentáre pod článkom o anglickom lekárovi jeho veličenstva, ktorý je súčasne homeopat. Komentáre boli v prevažnej miere ako cez kopirák. Od nadáviek a urážok až po „odborné“ komentáre obsahujúce len vetu „neexistuje vedecky dôkaz o účinnosti homeopatie“ a pod tým podpis s titulom „prof.“ ktorý asi mal dať danému komentáru punc serióznosti.

Skôr než som bol v stave túto úvahu dokončiť, vyšli v slovenskej tlači ďalšie pozoruhodné diela. Nejaký doktorand teoretickej fyziky Kováčik v denníku N prezentoval svoje znalosti z matematiky a fyziky základnej školy a 3x za sebou zopakoval, že Oscillococcinum neobsahuje žiadnu účinnú látku. Škoda, že neprezentoval aj znalosti zo slovenčiny, konkrétne zo slohu. (To by malo dané dielko tretinovú dĺžku …) O5 tá silná potreba dať svojmu názoru punc serióznosti poukázaním na svoje aktuálne pracovné zaradenie. Dúfam, že rovnakú publikačnú činnosť vykonáva v karentovaných fyzikálnych vedeckých časopisoch.

Zaujímalo by ma, či by sa pán profesor, pán doktorand a ďalší honiči čarodejníc rovnako (aj s titulom a menom) vyjadrili pod článkom pojednávajúcom o Bohu. Neexistuje totiž jediný vedecký dôkaz o existencii Boha. Myslím ale, že tam by reakcia ani zďaleka tak hysterická nebola, napriek tomu, že existencia Boha podľa predstáv mnohých veriacich by porušovala tucet fyzikálnych zákonov. Kde je teda rozdiel? V čom je vlastne problém? Keď vezmem v úvahu, že daných krikľúňov moje rozhodnutie zobrať si Meditonsin nestojí ani cent – na rozdiel od miliónov ktoré aj z ich vrecka dostávajú rôzne náboženské združenia – tak potom už nechápem vôbec.

Ja som sa k homeopatii dostal náhodou. Zasa raz na mňa liezlo nejaké ochorenie horných dýchacích ciest a tak som zašiel k lekárovi. Ten mi čosi predpísal, ja som to bral a dostal som sa z toho bez toho, aby sa to zvrtlo do štádia týždňovej práceneschopnosti so zápalom priedušiek a antibiotikami. Keďže som bol milo prekvapený výsledkom, tak som si pozrel, čo je vlastne ten Meditonsin zač. Prekvapilo ma, že ide o homeopatikum. Keďže sa jedna o voľno predajný liek, tak som ho počas posledných 10 rokov vyskúšal niekoľkokrát. Zaberal asi na 80%, čiže v 4 z piatich prípadov som sa z toho za 2 dni vyhrabal. Asi 3 roky som Meditonsin nepoužíval a v 4 z piatich prípadov som skončil na antibiotikách.

Áno. Som zla štatistická vzorka. No nikto ma nemôže obviniť z toho, že ma uzdravila nejaká viera v bielu tabletku. Už len preto nie, že ide o kvapky :). Napriek tomu, že som zlá štatistická vzorka, nikto ma nepresvedčí, že homeopatika nefungujú. Rovnako ako nepresvedčí milióny iných pacientov s rovnakou skúsenosťou ako ja, ktorým lieky predpíšu ľudia s titulom MUDr. pred menom. Je nám totiž ukradnutý názor nejakého doktoranda s jeho fyzikou a matematikou zo základnej školy, keď jasne vidíme, že to jednoducho funguje. A že nikto nevie prečo, to je nám ukradnuté …

V skriptách z umelej inteligencie sme mali na začiatku kapitol rôzne citáty. Jeden z nich mi do dnes utkvel v pamäti: „Jedným z príznakov inteligencie je zapochybovať o napísanom“. História je plná príkladov neexistencie jediného vedeckého dôkazu na podporu niečoho čo dnes všetci berieme ako fakt. Len tak nástrelom spomeniem guľatosť zeme, lepru ako trest boží, alebo ešte teplú úvahu, že Einsteinové gravitačné vlny sú len matematická anomália. Honiči na čarodejnice sú ale asi nepoučiteľní. Aký je v tomto smere rozdiel medzi 16. a 21. storočím? Zjavne len ten, že dnes sa vo veľkom neupaľuje …

Pred pol rokom som na Sk spozoroval šialený hon na čarodejnice. Nechápal som ho. A stále nechápem, keďže pravidelne sa v slovenských časopisoch objavujú útoky. Prečo niečo také nevidím tuna v Nemecku? Prečo mi tuná obvoďak pokojne predpíše homeopatika? Vari sú všetci nemeckí lekári blbí a patent na rozum má len náš doktorand na teoretickej fyzike (a jemu podobní)? Je zaujímavé, že všetci homeopati, ktorých som nejak tak registroval, majú pred menom MUDr. Čím to asi bude? Tvrdiť, že všetci títo lekári sú šarlatáni si asi nedovolí nikto. Kde je potom pes zakopaný? Myslím, že je to skôr naopak. Západná (slovo moderná použiť nechcem) medicína v mnohých oblastiach tápa (zdôrazňujem, že nie vo všetkých). Výsledky síce dosahuje, no symptomatickou liečbou. Máte vysoký tlak? Nie je problém, máme tu široké spektrum liekov, stačí tabletka denne. Máte cukrovku? Dnes to nie je problém, elektronické dávkovače inzulínu Vám umožnia plnohodnotný život. Máte hrdzu na aute? Nie je problém, tento moderný náter na báze nanotechnologií ju dokonale prekryje. A môžete to s ním opakovať až kým sa karosérie nezrúti …

Nevieme liečiť hypertenziu, vieme len znížiť tlak a pravidelným prísunom liekov ho udržiavať na prijateľnej úrovni. Neviem liečiť cukrovku a to iste platí o desiatkach iných chorôb. Vieme potlačiť ich symptómy. A to má od liečby dosť ďaleko. Čuduje sa niekto v tomto kontexte lekárom, že hľadajú niečo iné? Skôr by som sa zamyslel nad tými, ktorí vedia, že tudy cesta nevede, no nejak ich to netrápi. A to je dôvod, prečo radšej pôjdem za MUDr. ktorý má odvahu prekročiť tieň západnej (a úmyselne nepíšem modernej) medicíny.

Celá táto agresívna antihomeopatická kampaň ma fascinuje aj v spojitosti s množstvom lentiliek (takto neúčinné lieky denne prezentované v televíznych reklamách nazývajú mnohí lekári), ktoré na nás denne útočia s televíznych obrazoviek. Na mnohé z nich lekári povedia len že neuškodia. A ak sú to vaši kamaráti, tak povedia že čistý blud. Prečo nikto neútočí na tomto poli. Asi preto, lebo by ho farmaceutické koncerny zožrali za živa …

Naozaj neexistuje jediný dôkaz o účinnosti homeopatík? Neviem a neskúmam to. Viem totiž jedno: Žiaden liek nemá 100% účinnosť. U každého lieku hrá dôležitú úlohu aj psychika a nemám na mysli placebo efekt. Preto zhodnotiť účinnosť akéhokoľvek liečiva je mimoriadne náročne. Fascinujú ma preto tvrdenia, že homeopatika nefungujú a normálne lieky áno. Blbosť. Tak ako môžu nezabrať drahé moderné lieky, tak môže zabrať niečo, nad čím náš doktorand ohrnie nos. A nikto DNES nebude vedieť vysvetliť, že prečo. Preto by som honičov čarodejníc poprosil: Nechajte nás žiť. Je to naše slobodné rozhodnutie, ktoré Vás nestojí ani cent, na rozdiel od vyššie spomínanej viery …

Ten Kaliňák sa mi snáď sníva …

26.09.2016

Minulý, či predminulý týždeň som v niektorom denníku zachytil na tému povinného hlásenia prechodného pobytu občanov žijúcich v zahraničí nasledujúci text: „Šéf rezortu vnútra Robert Kaliňák … bla, bla, bla …. Zdôraznil, že nejde o žiadnu šikanu alebo byrokraciu, ale o to, aby štát mohol so svojimi občanmi komunikovať aj keď sú v zahraničí.“. Takmer [...]

Nebol by lepší najprv ten toaletný papier?

06.09.2016

Tento týždeň bol bohatý na zážitky. A nedá mi nepodeliť sa o 3 z nich. 1. Slovo ‘plánovať je odvodené od slova ‘plano’. To sa potvrdilo v nedeľu, keď sme po návšteve pohotovosti skončili na detskom internom na Kramároch. Samozrejme sme si na pohotovosti vypočuli, že prečo sme neprišli skôr, no nezmohli sme sa na slovo držiac v ruke piatkový papier od lekára. Na [...]

Páni zlodeji, už nezamykám svoje auto! ! !

02.03.2016

Na rodnú hrudu sme dorazili pár dni pred Vianocami okolo polnoci. Posledne dve nevábne krabice ostali v kufri auta. Ráno okolo desiatej zvoní suseda, či vieme, že máme rozbité zadné sklo na aute. Poďakoval som sa, povzdychol, dopil kávu, pozrel z okna – pre istotu – a zavolal políciu. O 11:00 dorazili ako na koni. Zišiel som dole a cestou sa pripravil na [...]

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

dodiak

Len ďalšia Blog.pravda.sk stránka z Heidelbergu

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 8833x
Priemerná čítanosť článkov: 2208x

Autor blogu

Kategórie